Začínal jsem jako door-to-door obchodník internetového připojení ve firmě APsystem. Tenhle začátek mi dal do života hodně, naučil jsem se překonávat strach z odmítnutí a osvojil si základy prodeje. Neměl jsem žádného mentora, prostě jsem byl hozený do vody. A tak jsem plaval. Obchodní plány jsem plnil a postupně jsem pochopil, že mě vedle samotného obchodu naplňuje i práce s lidmi a jejich rozvoj.
Přirozeně jsem se posunul na pozici team leadera. Učil jsem se od zkušenějších a dodnes rád vzpomínám na Aleše Babinského, který mi předal přístup a prodejní systém Mistra D2D Karla Štroufa. Po roce jsem vedl největší obchodní skupiny na projektu Centrio.
Postoupil jsem do telekomunikační společnosti Planet A, která poskytovala služby pod značkou AIM. Rodinná firma Havrdových, jejíž zakladatel Jaroslav Havrda mimo jiné stál i za vybudováním sítě lékáren Dr.Max, mi nabídla místo vedoucího přímého prodeje.
V té době jsem se už zajímal o širší kontext a propojoval si obchod s procesy ve firmě. Generální ředitel Martin Havrda (kterému tímto děkuji) mi nabídl pozici obchodního ředitele, ale pod podmínkou, že projdu školeními v manažerském účetnictví a metodách, kterými Havrdovi řídí své firmy v rámci holdingu.
Na nové pozici jsem vybudoval tým o dvaceti obchodnících, který zvládal jak terénní prodej, tak zpracování marketingových leadů. Výsledkem byla 45% lokální penetrace a konverzní poměr 70 % u navštívených kontaktů.

Po dvou letech jsem dostal nabídku investovat do výstavby optických sítí v rámci projektů Planet A a stát se akcionářem. Věřil jsem tomu, co děláme, a tak jsem si v době, kdy si jiní brali hypotéku, vzal půjčku a investoval do firmy, ve které jsem pracoval. Od té doby jsem spolu řídil společnost až do jejího prodeje T-Mobile v roce 2020.
Současně jsem pomáhal dalším menším telekomunikačním firmám, hlavně ISP partnerům na sítích AIM a CETIN. Pomáhal jsem jim s obchodem, procesy i marketingem. Tady jsem zjistil, že mě tahle práce – být partnerem, oporou a průvodcem – baví a dává mi smysl.
Jedním z mých nejoblíbenějších projektů bylo navázání spolupráce s rádiem Impuls. Společně jsme vytvořili unikátní obchodně-marketingový kanál Impulsovic tarify. Vzniklo silné partnerství, které se opíralo o výborné vztahy i data, se kterými jsme uměli pracovat díky spolupráci s TRITON IT.
Impulsovic tarify se trefily přesně do cílové skupiny, muži kolem padesátky, řemeslníci, živnostníci, kteří rádio poslouchali denně. Díky digitalizaci televizního vysílání a nástupu DVB-T2 jsme navázali i na jejich potřebu mít stabilní IPTV přes rychlý internet. Během dvou měsíců zaplavily tyto tarify celou republiku.

Po akvizici Planet A T-Mobilem přešlo desítky tisíc zákazníků včetně těch z impulsovic tarifů pod značku T-Mobile. Já zůstal ještě rok a pomáhal s hladkým průběhem fúze.